Ekotyki - Targi na które warto się wybrać


Dziewczyny i Chłopaki!

Czymże byłby urlop bez pielęgnacji i kosmetycznej imprezy? Wracając z Bieszczad wpadłam do Krakowa na Ekotyki. Dokładnie! Wpadłam jak śliwka w kompot! Nie ma nic piękniejszego niż po wakacjach w Bieszczadzkim Parku Narodowym, zagłębić się w kosmetyki naturalne. No dobrze, dobrze, ale do sedna! Ekotyki? Co to za wydarzenie? Kogo mogę tam spotkać? Co mogę zyskać? Jesteście ciekawe? Zapraszam do lektury! 

Ekotyki to targi kosmetyków naturalnych, które są wytwarzane przy użyciu produktów ekologicznych, naturalnych, wegańskich. Odbywają się one co jakiś czas w Krakowie i Katowicach. Szczegółowe informacje na ich temat znajdziecie na stronie Ekotyków.

Pierwsza, krakowska „tura” targów już za nami (22.09.2018r.). Ale uwaga! Dla tych z Was, które są zainteresowane imprezami tego typu - nic straconego! Katowice zapraszają na Ekotyki do Galerii Szyb Wilson już w najbliższą sobotę (29.09.2018r.)! Szczegółowe informacje nt targów w obu miastach znajdziecie na facebooku TUTAJ i TUTAJ. :)

Wchodząc między stoiska dobrze jest zaopatrzyć się w ulotkę ze spisem marek i planem pomieszczenia, w którym wszystko się odbywa. Jest on zdecydowanym ułatwieniem w poruszaniu się między sklepikami oraz w znalezieniu tego czego szukamy. 

Podchodząc do straganów warto zadawać nurtujące Was pytania, bo to właśnie tutaj możecie zdobyć informacje, które ciężko jest wytropić samodzielnie. Poza tym przedstawiciele marek często mają coś ciekawego do zaoferowania: od doradztwa, przez próbki kosmetyków, po wykonanie częściowego lub pełnego makijażu minerałami wraz z wyjaśnieniem, jak je aplikować na skórę oraz listą użytych na nas produktów. Mnie udało się zdobyć całą masę informacji nt kosmetyków, np. jakie badania muszą przejść kosmetyki przed wypuszczeniem na rynek, jakich informacji nie mogą zawierać opakowania czy jak pozyskuje się śluz ślimaka wykorzystywany w pielęgnacji.

Niestety, z racji bycia w podróży, nie udało się mi podejść do wszystkich stoisk. Jednak mam swoich ulubieńców spośród tych, do których byłam w stanie przydreptać:

Orientana
Jest to polska marka wykorzystująca w produkcji azjatyckie rośliny. Kosmetyki, wg producenta, w żaden sposób nie zakłócają naturalnych fizjologicznych funkcji skóry, ale mają za zadanie je wspomóc. Ponadto jedyne surowce zwierzęce, jakie są wykorzystywane w produkcji, to wosk pszczeli, śluz ślimaka i kozie mleko które są pozyskiwane bez szkody dla zwierząt. Nie są one stosowane we wszystkich kosmetykach, więc część z nich jest dobra dla wegetarian i wegan. 


Przy stoisku Orientany zostały dobrane dla mojej cery kosmetyki. Z chęcią kupiłabym wszystkie upiększacze świata, ale wiadomo... portfel ma swoje ograniczenia, więc kupiłam tylko serum na które polowałam już od jakiegoś czas. Dostałam całą masę próbek, ulotki (zawsze je zbieram na takich iwentach, bo zawierają informacje o firmie oraz różne kosmetyczne ciekawostki), wiedzę oraz ogrom dobrego humoru 😍. Mam nadzieję, że nie zawiodę się na zakupionym serum i pokocham tę firmę, bo wywarła na mnie dobre wrażenie  😊.

Link do strony: www.orientana.pl

Natu Handmade
Marka została założona przez dwie pasjonatki naturalnej pielęgnacji, które postanowiły zająć  się produkcją kosmetyków bazujących na składnikach roślinnych. Preparaty kosmetyczne są wytwarzane ręcznie i nie zawierają substancji ropopochodnych i oleju palmowego, za to założycielki mówią, że każdy produkt wytwarzają z miłością 😍.


Do stoiska przyciągnęła mnie ciekawość i nie zawiodłam się! Miałam przyjemność porozmawiać z jedną z założycielek. Głównym tematem rozmowy były szczotki do masażu ciała na mokro i sucho „Idzie gładko”. Już wcześniej zaintrygowana szorowaniem ciała przez Koreanki oraz połączeniem czarnego mydła z rękawicą Kessa, zapragnęłam spróbować tego typu złuszczania, jednak bez użycia mydła i rękawicy. Szczotka okazała się tym czego szukałam 😊. Przy zakupie dostałam również próbkę naturalnego antyperspirantu w kremie o zapachu trawy cytrynowej „Cytrusowa Świeżość”. Czytałam przychylne opinie na jego temat, co mnie zaciekawiło, bo raczej spotykam się z negatywnymi opiniami na temat naturalnych dezodorantów, a co dopiero antyperspirantów! Nie ukrywam, że jestem ciekawa czy i u mnie sprawdzi się ten wyrób Natu Handmade. Jeśli chodzi o szczotkę, to na razie użyłam jej raz, więc na razie nic nie mogę powiedzieć o jej długotrwałym działaniu, jednak pierwsze wrażenie było rewelacyjne! Martwy naskórek zszedł ze mnie jakby zmazany gumką do mazania – cudo! Jesteście ciekawe rezultatów po dłuższym stosowaniu? Dajcie znać w komentarzach! 

A, czy wspomniałam już, że Natu to również polska marka?

Link do strony: natuhandmade.pl

Annabelle Minerals
Polskie kolorowe kosmetyki mineralne (nie zawierające konserwantów, silikonów, sztucznych barwników czy innych składników podrażniających skórę) oraz akcesoriów do makijażu. Składniki z których tworzą kolorówkę to mika, tlenek cynku, dwutlenek tytanu i tlenek żelaza.


Podczas wykonywania makijażu, na mojej twarzy, za pomocą minerałów, wizażystka przekazała mi wiedzę na temat produktów i ich aplikacji. Dobrała kosmetyki odpowiednie dla mojej karnacji i na koniec zapisała czego użyła. Na „makijażowym krześle" i w świetle lamp studyjnych czułam się jak modelka 😍. Przyznam, że bawiłam się przednio i Wam też polecam! Zachwycił mnie mineralny podkład. Dotąd nie miałam do czynienia z podkładem w proszku. Wyglądał na skórze naturalnie, zakrywał niedoskonałości i nie dawał efektu maski. Ciekawi mnie czy efekt przy nakładaniu na mokro byłby podobny na mojej skórze. Na temat trwałości podkładu niewiele mogę powiedzieć, bo makijaż był robiony okoły godziny 19.00,  a zmywałam go o północy po powrocie do domu z Krakowa. Rozważam zakup produktów tej marki, może Wy z nich korzystacie i możecie napisać na ich temat co nieco? Będę wdzięczna za każdą opinię! 😊

Link do strony: www.annabelleminerals.pl

Dajcie znać czy znacie, którąś z wymienionych przeze mnie marek i co o nich sądzicie! A może macie swoje ulubione kosmetyki naturalne? Jestem ciekawa, co macie do powiedzenia na ten temat. No i czy wybieracie się w najbliższą sobotę do Katowic? Naprawdę warto! Piszcie w komentarzach😊

  
    TO UCZUCIE 

Pozdrawiam
Pudrem Po Buzi

Komentarze