Oprawkowe trendy 2019


Fot. Optyk Miły dla Oka

Cześć!
Około miesiąca temu, kiedy wymieniałam okulary, zaświtała mi w głowie taka oto myśl: „Hej! A może napiszę na blogu to i owo o okularach?”. I tak jak pomyślałam, tak też zrobiłam. Zaciągnęłam przy tym języka u Katarzyny Rojek optometrystki i właścicielki salonu optycznego Optyk Miły dla Oka (z serca polecam!) i tak oto powstał ten skromny post. Poniżej przeczytacie o oprawkowych ciekawostkach i trendach na 2019 rok. Temat uważam za istotny, dla tych którzy muszą nosić okulary korekcyjne oraz dla tych, którzy po prostu chcą nosić okulary tzw. zerówki, żeby dodać sobie 100 punktów do mądrości (nosicie takie?) 😁. Poza tym uważam ten obszar za wpisujący się w urodową tematykę bloga. Dlaczego? Po przeczytaniu sami się przekonacie!

Tutaj znajdziesz więcej Pudrowych Inspiracji - KLIK 😍

Optometrysta, filtry i powłoki
Kiedy kupujemy okulary korekcyjne istotną kwestią są soczewki. Wszechobecny rozwój technologiczny dotarł również do tej dziedziny nauki i dzięki temu okulary pomogą nie tylko lepiej widzieć, ale również ochronią oko przed szkodliwym promieniowaniem czy długotrwałym siedzeniem przed ekranem komputera, telewizora i innymi ekranowymi cudeńkami.

Fot. Optyk Miły dla Oka
Okulary marki Belutti
Zachęcam do uważnego słuchania i nie lekceważenia słów optometrystów, kiedy przedstawiają oferty powłok i filtrów, bo nawet jeśli różnica w korzystaniu z okularów jest niewielka lub pozornie żadna, to jestem przekonana, że oczy na stare lata podziękują Wam za okazaną im troskę przy wyborze soczewek. A pamiętajmy – zdrowe jest piękne!

Trendy 2019
Mnie jednak najbardziej interesują oprawki. Na co warto zwracać uwagę przy ich wyborze? Z okularami jest jak z ubraniami, które dobiera się do kształtów ciała. Pewnie znacie takie nazwy ludzkich sylwetek jak klepsydra, gruszka, jabłko, lizak... (swoją drogą... jaką Wy macie figurę?) Twarze również mają różne kształty, do których dobiera się odpowiedni fason oprawek. Te kształty to np. owal, kwadrat, podłużny, diament i inne. Nie będę się tutaj na nich skupiać, bo w Internecie jest już tego całe wielkie ogromne mnóstwo! Zobaczmy raczej, jakie są trendy w 2019 roku.

Fot. Optyk Miły dla Oka
Na popularności zyskują oprawki metalowe o złotym lub srebrnym zabarwieniu, a plastikowy mat powoli odchodzi w zapomnienie (jednak bardzo powoli o czym za chwilę się przekonacie). Powodzeniem cieszą się również oprawki wprowadzające kontrast - gruba góra i cienki dół.

Fot. Optyk Miły dla Oka
Przeglądając portale internetowe można na modelkach zobaczyć okulary kwadratowe oraz okrągłe, oversizowe lub przeciwnie - zdecydowanie za małe. Jednak na ulicach takich cudeniek raczej nie spotkamy – są mało praktyczne. Oprawki oversizowe po dołączeniu szkieł korekcyjnych będą za ciężkie, a zbyt małe ograniczą pole widzenia. Obie te cechy przy dłuższym użytkowaniu stają się zbyt uciążliwe. W związku z tym, mimo iż takie fasony są popularne w gazetach modowych, to odradzam ich zakup, jeśli kupujecie okulary korekcyjne.

Osobiście uważam, że dobierając okulary (czy jakikolwiek inny element garderoby) należy kierować się również (jeśli nie głównie) swoim gustem i ponadczasowością. Podobnie jak strój dobieramy do swojego wyglądu, samopoczucia i charakteru, tak samo może być z oprawkami. Skoro już nosimy je na co dzień, to czemu nie miałyby odzwierciedlać naszego charakteru, tego kim jesteśmy? A może warto zainwestować w więcej niż jedną parę? Co o tym myślicie?

Fot. Optyk Miły dla Oka

Czytaliście już o tym wydarzeniu? KLIK

Polak potrafi!
Wrócę jeszcze na chwilę do kształtu twarzy. Polskich twarzy 😊. Kiedy Polak chce kupić oprawkę światowej klasy, to raczej nie poda sobie ręki z włoskim projektantem. A to wszystko przez nosy! My Polacy zazwyczaj mamy zbyt grubą i płaską nasadę nosa, aby pasowały na nią oprawki włoskich twórców ☹️... Nie ma jednak co rozpaczać, bo mamy swoich wybitnych przedstawicieli w tej branży, którzy projektują takie cuda, które przypadają do gustu nie tylko polskim nosom, ale również cudzoziemskim, o czym świadczą targi zagraniczne, na których zyskują coraz większą sławę. Nasze polskie oprawki cechują się odważnymi wzorami – designerzy nie pożałowali swoim dziełom kolorowego tworzywa, wyfrezowanego w falbanki i zestawionego z eleganckimi zausznikami. Jak już wcześniej wspominałam plastik ustępuje pola metalowi powolutku. Interesuje mnie również jakie oprawki Wy byście wybrali dla siebie – metalowe czy plastikowe?

Polskie oprawki łączące tworzywo, metal i falbanki.
Fot. Optyk Miły dla Oka

Mój wybór
Trendy i kanony mody warto znać, jednak nie zawsze naśladować. Moim skromnym zdaniem najistotniejsza jest znajomość siebie – swojego charakteru oraz tego co nam się podoba. Ja oprawki dobrałam wyłącznie z fachową pomocą pani Kasi Rojek. Nie chciałam sugerować się zdaniem innych osób, bo wiadomo – każdy ma inny gust i nikomu nie uda się zadowolić wszystkich, dlatego tak długo jak nie krzywdzimy innych starajmy się zadowolić chociaż siebie. Tak też zrobiłam ja! Wiedziałam jakie oprawki podobają się mi i wiedziałam, że połowa moich znajomych ma całkiem inne upodobania i gdybym wzięła kogoś z nich ze sobą, to raczej by mi odradzali. Oczywiście nie namawiam Was, żebyście wszystko zawsze robili sami i nikogo się nie radzili, jedynie zachęcam do zastanowienia się od czasu do czasu nad tym czego sami naprawdę chcemy.

Fot. Optyk Miły dla Oka

Na koniec
Dajcie znać w komentarzach, jak podoba się Wam taka tematyka artykułu i czy jesteście chętni na więcej. Jestem ciekawa czy coś Was zaskoczyło oraz jakie oprawki (niekoniecznie do okularów korekcyjnych) podobają się Wam najbardziej. Koniecznie dajcie znać w komentarzach! A może macie jakieś pytania do ‘Optyka Miłego dla Oka’? Jeśli zebrałoby się kilka pytań, to z chęcią nawiedzę panią Kasię w jej salonie i zbombarduję ją nimi 😊.

Artykuł powstał we współpracy z salonem Optyk Miły dla Oka, a piękne oprawki na zdjęciach należą do niniejszego salonu 😊 (za wyjątkiem tych na moim nosie, one już są moje 😜).

Odsyłam Was do:
oraz do Instagrama: optykmilydlaoka https://www.instagram.com/optykmilydlaoka/

Fot. Sharon McCutche
Tekst Pudrem po Buzi

Masz ochotę na więcej moich memów? Niektóre naprawdę są zabawne 😜 - KLIK

Pozdrawiam serdecznie
Pudrem po Buzi 😍



Komentarze

  1. Bardzo pasują Ci te oprawki sam zastanawaim się czy nie odwiedzić salon optyczny

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny wybór! Ja również za niedługo wybieram się do optyka

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz